praktijk voor particuliere remedial teaching - - gevestigd in Barendrecht (Z-H) -

DYSLEXIE-DESKUNDIGEN
 

Aan enkele vooraanstaande dyslexie-deskundigen is gevraagd wat zij van de PLAATJE REGEL® METHODE  vinden. Hieronder kunt u hun reacties lezen.

---------------------------------------------
 
Prof.Dr. Anna M.T. Bosmanhoogleraar met leerstoel Dynamiek van leren en ontwikkeling staat bekend om haar grote deskundigheid op het gebied van kinderen met spellingproblemen.
 
'Wat u doet met uw leerlingen is zeer relevant. Kinderen allerlei denkkaders meegeven, zodat ze te allen tijde iets hebben om op terug te vallen. Ik vind uw methode uitstekend.'
 
 
 
Drs. Jos Avontuur, GZ-psycholoog, heeft destijds een duidelijk en vooral praktisch boek over dyslexiebehandeling geschreven met als titel 'Begeleiding van kinderen met dyslexie in het basisonderwijs'.

'Uw methode is degelijk en doordacht.
Dyslectici zijn goede 'kijkers'.
Ze leren veel via visuele associaties.
Het is te prijzen dat u voor de 'plaatjes' gaat.'

Het boek van Jos Avontuur is nog maar beperkt verkrijgbaar. Voor bestellen; klik op onderstaande afbeelding.


Drs. Tom Braams, GZ-onderwijspsycholoog, kinder- en jeugdpsycholoog en gezondheidszorgpsycholoog is deskundig
 op het gebied van dyslexie en ook andere leerstoornissen als dyscalculie en heeft hierover meerdere boeken gepubliceerd.
 
 'Echte automatisering van de spelling kan ook volgens mij alleen zichtbaar gemaakt worden via de spontane spelling. Woordstructuren helder maken en regels uitgebreid inoefenen, geheel mee eens.'
 
 
 
 Dr. Jo H.M. HamersGZ-psycholoog, onderwijskundige en pedagoog; universitair hoofddocent en associate professor aan de universiteit van Amsterdam.
 
'Het visualiseren met plaatjes is zeer zinvol. Ook andere technieken die u toepast zijn erg steunend voor dyslectici. Uw technieken kunnen ook additioneel gebruikt worden naast een strakke spellingmethode.'
 
 
 
 Prof.Dr. Peter F. de Jong, werkzaam aan de universiteit van Amsterdam. Faculteit der Maatschappij- en Gedrags-wetenschappen. Programmagroep: Onderwijsleerprocessen 
en Onderwijsleerproblemen (O&O).

 'Ik vind uw methode interessant. Vooral het multimodale karakter ervan, auditief en plaatjes, spreekt mij aan.
Ook het streven om spelfouten terug te brengen in situaties waar spelling niet primair is, vind ik een goed idee.'
 
 
 
 Copyright © praktijk voor particuliere remedial teaching.